Prenosy

Partneři

Reklama

Kontakty

TJ Štefanydes Polička, z. s.
Luční 367

Školní jídelna ZŠ Na Lukách
Švermova 401

Vyškovské MČR

V pondělí začíná ve Vyškově MČR družstev škol v kategorie 1. - 5. třída ZŠ. Mezi 26 přihlášenými školami je i výběr šachistů ze ZŠ Na Lukách Polička. „Švermovka“ se na republikový přebor kvalifikovala jako přeborník Pardubického kraje této kategorie. Ve startovní listině je sestava Švanda O., Švanda A., Brokl, Langrová a Nunvář nasazena jako č. 3. Mezi prvními pěti týmy jsou však minimální ratingové rozdíly, předpokládám, že turnaj to bude velice vyrovnaný.

MČR se koná ve vyškovském Hotelu Dukla, který podobnou akci nepořádá rozhodně poprvé. Navíc hráči této školy už zde jednou na republikovém mistrovství byli, akorát o kategorii výše. Turnajovou cestu našich dnes již juniorů a dorostenců si můžete připomenout v tomto článku!

Bude se hrát klasicky švýcarským systémem na 9 kol 2 x 20 min. + 5 s/tah. Prvním kritériem pořadí je počet olympijských bodů (součet bodů uhraných na šachovnici).

Časový plán:

13:00        vyhlášení výsledků, zakončení

Zpravodajství z místa

Pondělí 7.4.

MČR bylo slavnostně zahájeno ve 14.00 státní hymnou. V turnaji je celkem 30 škol. Před zahájením došlo ke změně pořadí ve startovní listině, díky které jsme se stali lídry startovního pole.

Bohužel tomu neodpovídalo 1. kolo, kdy jsme po hrozivém výkonu prohráli s ZŠ a MŠ Josefa Gočára z Hradce Králové 0,5:3,5

Ve druhém kole jsme proti ZŠ Nepomuk zabrali a bezproblémové vyhráli 4:0.

Třetí z 5 kolového programu dnešního dne bylo na programu od 16:15 hod. Naším soupeřem byli mladí šachisté ze ZŠ Severovýchod Zábřeh. Nejdříve soupeře celkem jistě přehrál Dan Brokl. Soupeř srovnal na 2. šachovnici, kdy Adam přišel o figuru a provyměňoval se do prohrané koncovky. Ondra od zahájení získal několik pěšců a poté trpělovou hrou přešel do vyhrané koncovky. I Ilona Langrová měla nějaký ten materiál navíc. Jedinou otázkou tak bylo, jestli nespadne na čas. Nakonec nasadila dámu a soupeře matila s minutou na hodinách. 3-1

V předposledním pondělním kole jsme se utkali na 4. stole s ZŠ a MŠ TGM Zastávka. Před příjezdem jsme měli trochu obavy z nedostačující klimatizace v hlavní hrací místnosti, o které mluvili účastníci některých minulých MČR. Pořadatelé se však vytáhli, nejlepších 8 družstev hraje v samostatné místnosti, kde není problém s klimatizací ani se světlem. Ani v hlavním hracím sále to není tak zlé. Zpátky k 5. kolu. První vyhrál Dan Brokl, jisté vítězství to však úplně nebylo, náš hráč stále nemůže pochopit, že v šachu je daleko důležitější preciznost než rychlost. S Ilonou Langrovou to v zahájení vypadalo bledě, její soupeř však šance nevyužil a Ilona pak celkem v pohodě získala materiál a nakonec dala nádherný mat střelcem! Diagramovou ukázku večer zveřejním. Soupeřka Ondry Švandy hrála absolutně bez plánu, Ondra ji dostal do časovky, kdy jí při plné šachovnici překládal neustále nějaké problémy, až jí vypršel čas. U Adama to bylo nahoru dolu, po zisku figury si koncovku pohlídal a upravil tak na 4:0.

V posledním pondělním kole jsme se střetli s 22. ZŠ Plzeň. Velmi rychle získal kvalitu Adam, který ji v zatím nejlépe vedené partii později "přetavil" v očekávaný bod. Partie se naopak nepodařila Iloně, která dala v zahájení 2 figury za věž a pěšce. Soupeřovy vyvinuté lehké figury pak na šachovnici dominovaly. O osudu utkání rozhodla partie Dana Brokla, který prvních 11 minut hrál opravdu trpělivě, stavěl soupeře před problémy a zároveň kryl soupeřovy hrozby. Pak ovšem přišlo slabých 30s, kdy se v komplikované a zžejmě mírně lepší vzhlédl v naivním matu, přehlédl pokrytí s protišachem a musel dát dámu za věž. U Ondry jsme odmítli v komplikované věžovce remis. Náš ratingově nejsilnější hráč turnaje se vynalézavě, ovšem na hranici rizika, snažil protlačit pěšce na poslední řadu, naneštěstí soupeř obranu v časovce zvládl. Ondra poté velice správně vyhodnotil, že důležitější už bude neprohrát, vyměnil jeden pár pěšců a ubránil jezdcového volného pěšce soupeře. 1,5-2,5

Zatím jsme průběžné na 4. místě. Dnes jsou na programu 4 kola. V prvním z nich se utkáme s vedoucí ZŠ Fýdek - Místek El. Krásnohorské. Tak fanděte! Ztrácíme na ně 1,5 bodu. Utkání to bude klíčové zejména z toho důvodu, že pokud bychom výrazně ztratili, dohánení medailových postů by bylo už poměrně komplikované. Tak fanděte!

Úterý 8.4.

S organizací šampionátu jsem celkem spokojen. Menší problémy byly u prezentace, kdy jsem možná až moc zvyklý na Fialovu předpřípravu, kdy si vše na místě jen přeberu a mizím. 15 minut ve frontě se vydržet dalo. V hlavním hracím sále vládne nekompromisní Miroslav Hurta z Lokomotiy Brno, kterému se daří udržovat klid v hrací místnosti. Spodní hrací místnost pro nejlepší 4 je absolutně bez problému. Pro všechny hráče a kapitány je zde dostatek prostoru, klima taky ok.

Časové prodlevy jsou v jídelně, při tak velkém počtu účastníků se to dalo očekávat. Ilona s Vojtou včera na večeři čekali okolo 45 minut.

Úvodní úterní kolo jsme hráli se ZŠ a MŠ Fýdek - Místek El. Krásnohorské, jejíž hráči turnaji zatím dominovali. Ondra v zahájení rozebral Nytru (kvalita víc), jež se ještě nějaký čas kousal, ale prohře nezabránil. Naopak jednoznačně prohráváme na 2. a 3. šachovnici. Ilona na soupeřku dlouho tlačila, z útoku však nic nevydolovala a po absolutní hrubce nakonec přišla o dvě figury. Naše hráčka to však nezabalila a s dámou a věží tlačila na slabou první řadu bílé. Ta se nad každým následujícím tahem rozhodovala čím dál pomaleji, až naštěstí pro nás spadla. 2-2

V 7. kole jsme narazili na další tým ze špičky startovní listiny ZŠ Tyršova Kuřim. Byl to jednoznačně náš nejpovedenější zápas. Jako první vyhrává Dan, který soupeře obral nejdříve o kvalitu, poté o celou věž a to už nebylo opravdu o co hrát. Mezitím Ilona nekorektně obětovala střelce na h6, soupeř to bránil špatně a bílá mohla získat figuru zpět s 2 pěšci navíc a otevřeným rošovaným králem, bohužel se tak nestalo a trochu napjatě jsem počítal další možný průběh, přičemž černý zničehonic nabídl remízu, kterou jsme raději přijali. Na jedničce jsme pro změnu remízu odmítli. Ondra na Němce po celou partii tlačil, nakonec měl dvě věže s volným krajním pěšcem proti dámě. Kuřimský hrář to však hrál dobře (snaha otevřít královské křídlo, jelikož věže jsou přeci jen pomalejší a dát věčný šach) a partie skončila remízou. Hrdinou zápasu byl Adam, který s pěšcem víc dostal Tajovského do kisny, získal druhého pěšce a po výměnách si koncovku pohlídal! 3-1 O bod jsme v tabulce přeskočili našeho konkurenta a dostali se na průběžné 2. místo!

Důležitost posledních dvou kol jsme hráčům několikrát zdůraznili, ale bylo to "houby platný".

V osmém kole jsme se proti ZŠ Komenského 402 Frýdek - Místek ještě udrželi. K prohře se ublical Dan Brokl. Ilča ztratila ve střední hře figuru a proti naší asi nejmladší současné mládežnické reprezentantce to měla spočítané. Adam pustil figuru za nějakého toho pěšce, ale při přesné soupeřově hře, tam žádná kompenzace nebyla. Mikesch to však hrál špatně, nakonec o střelce přišel a poté nastala chvíle pro Adamovy pěšce, kteří mu zbyli navíc! Ondra byl po zahájení bez rošády a dlouho si zahrál i bez věže na h1, kterou blokoval král z f1. Hrál to však vynalézavě a na hranici samého rizika, kdy mohl přijít i o nějaký materiál, partii nakonec otočil a zvítězil. 2-2 Klesáme na třetí místo. Okolo nás je to pěkně našlapané.

Před posledním kolem nám bylo jasné, že nejpravděpodobnějším soupeřem bude průběžné druhý Frýdlant. Utkání se nám bohužel nepovedlo.

Dan a Adam se strašně rychle a lehce nechávají přehrát. Obdobně je tomu i u Ilony, která nedala na moje upozornění před 2 koly, kdy v pozici prakticky odevzdala 2 aktiní figury za věž a pěšce a v posledním kole to udělala znovu. Jediný Ondra Hašku spolehlivě přehrává a koriguje na 1-3, což nám je z hlediska medailí k ničemu.

Celkově jsme skončili na 6. místě, které odpovídá předvedenému výkonu. K medaili bylo blízko, ale to by se muselo hrát v posledních 2 kolech úplně jinak. Ostudu ZŠ Na Lukách jsme snad neudělali, ale promarněná šance ještě nějaký čas bude mrzet. V této kategorii to bude zase chvíli trvat, než se k něčemu podobnému aspoň trochu jen přiblížíme, jestli vůbec.

Hodnocení hráčů:

Švanda Ondřej (7,5/9) - spolehlivé udržení 1. desky. Jediná zbytečná ztráta v 1. kole, kdy to bylo ovšem "zatmění mysli" celého týmu.

Švanda Adam (5/9) - tým podržel hlavně v neděli výhrami s Tajovským a Mikeschem. Vítězná vlna bohužel nevydržela do posledního kola. Výsledek je průměrný, 1 - 1,5 bodu navíc by to z druhé desky chtělo a v sobotu se o ně hrát dalo.

Brokl Daniel (4/9) - Dan se na MČR s formou vůbec nesešel. Mrzelo mě, že naprosto ignoroval moje rady a kolo co kolo blical jako blázen a připravoval nejen sebe o důležité body. Zvlášť, když se na republiku v posledních měsících dost připravoval. Dan je bystrý kluk, snad se jeho přístup k partiím zlepší co nejdříve. Na zadních šachovnicích se body dělat musí, čekal jsem minimálně o 2 body lepší výsledek.

Langrová Ilona (3,5/7) - Asi maximum, co se z dosavadních zkušeností dalo vytěžit. I když by ze 4. šachovnice bylo potřeba daleko více bodů, letos tam prostě nebyly.

Nunvář Vojtěch (1/2) - Z velké nervozity zahájil šustrákem. Vše napravil hned v následujícím kole, kdy v pohodě zvítězil, poté už mu v sobotu spolehlivě hrající Ilona šanci nastoupit nedala.

Na vyhlášení jsme letos nečekali, jelikož by na nás dle propozic nic nezbylo a ani moc nebyla chuť po nevydařeném závěru. Dali jsme tak přednost rychlejšímu přesunu domů, kdy jsme do Poličky dorazili už ve 13.30 hod.

Výsledky

David Schaffer | Zobrazeno: 3018× | Komentáře (21) | 06.04.2014 | 23:14

David Schaffer

Adam: Honza je tuším v 1. ročníku. Možná se měli zaměřit na střední školy.

11.04.2014 | 15:44

Adam Sodomka

Jj, to jsem viděl. Škoda, že tam s nimi nechodí Honza Česenek, nebo že by byl o rok vpředu?

11.04.2014 | 15:34

David Schaffer

Adam: Ještě Chrudim byla 6., když to prakticky táhli jen kluci Půlpánovi, taky dobrý.

11.04.2014 | 07:22

Adam Sodomka

Na 6.-9. Lanškroun pátý, celkem dobré umístění. Ústí patnácté, +/- asi na svým.

11.04.2014 | 07:03

David Schaffer

PH: Naše role se prohodí. :-) Hodně zdaru!

08.04.2014 | 17:52

Pavel Holásek

Zítra vás pojedeme napodobit. My bychom šesté místo brali. ;-)

08.04.2014 | 16:57

David Schaffer

Nakonec 6. místo. :-( Už jsme asi hodinku doma. Výkon v posledních 2 kolech byl bohužel hodně slabý. V osmém jsme to stačili ještě zremizovat, v devátém se však již potvrdily výhody soupeřů na šachovnici a zázrak se nekonal. Za čas se na to umístění budeme určitě dívat lepším pohledem.

08.04.2014 | 14:16

Takže to vypadá na 6.-7. místo.:-(

08.04.2014 | 11:03

2:2 nic moc, ale hrajeme s druhým. Pravděpodobně nám bude stačit na medaili každá výhra, třeba i 2,5:1,5. 4:0 nám zaručuje 100% stříbro.

08.04.2014 | 11:02

David Schaffer

Je to špatný... zatím 1-1, ale u Brokla a Langrové jsme prohraní. Bez figury v koncovce a kvalita méně.

08.04.2014 | 10:59

Tenhle zápas mi zase vzal pár minut života! Po zahájeních 0-4, nakonec 2-2 (Ondra a Adam). Frýdek na první vyhrál 4:0. Hrajeme snad pořád o medaili aspoň.

08.04.2014 | 10:30

Adam sodomka

Te´d asi nejduležitější kolo, los nám taky poměrně přál. 3:1 vyhrajem a dofám budeme první.

08.04.2014 | 10:17

Jan Petrásek

Je to krásné.Makejte,tohle musí dopadnout:-O!

08.04.2014 | 09:49

Pavel Holásek

Sleduju, fandím, nestíhám učit. ;-)

08.04.2014 | 09:27

Remíza Ondra a Ilona.

08.04.2014 | 09:23

Porazili jsme Kuřim 3-1! Hrdinou utkání Adam!

08.04.2014 | 09:22

Adam Sodomka

Teď s Kuřimí to bude taky těžký. Chce to urvat minimálně ještě tak 8 bodů z 12. Pak by ta medaile mohla být.

08.04.2014 | 08:50

2:2 takže ztráta a zisk v jednom?:-)

08.04.2014 | 08:44

David Schaffer

Stihnu jen komentář. S Frýdkem 2-2. Ilonina soupeřka ve vyhrané pozici spadla na čas. Ondra vyhrál spolehlivě. Měl jsem menší problém s Frýdečáky, kteří se mi pokusili zamezit v nabídnutí remízy.

08.04.2014 | 08:33

Dobré ráno z Vyškova. Jdeme na snídani. Po prvním dni jsme 4. Dnes hrajeme se zatím vedoucím Frýdkem, který jehož sestava je vyrovnaná téměř na všech šachovnicích. O medaili ještě zabojujeme. Komentář k 6. kolu doplním po snídani.

08.04.2014 | 06:45

Adam Sodomka

Šance na medaili pořád je, ostaní taky ztrácí body. Zbytečně odevzdaných 1,5 bodu bude rozhodovat o medaili nebo třeba až 10.-12. místě. A samozřejmně taky na soupeři do posledního kola.

08.04.2014 | 05:29

Tento článek byl uzavřen. Nemůžete k němu přidávat další komentáře.

Šachové novinky

2,5:2,5

Reporty a události odjinud

Chrudim-Hradec Králové, 5:3
Hodnocení zápasu 3. kola II. ligy.

odkaz |

Povinné, leč nelehké vítězství v zápase proti Kunvaldu
Ivo Prax o zápase 4. kola KP IIV proti Kunvaldu, který byl i s velmistrovskou účastí!

Sokol Lázně Bohdaneč : Rapid F + DDM Přelouč 4,5 : 0,5
Josef Sekyrka o zápase 5. kola KSZ.

KP II – východ – 4.kolo
Jaromír Glöckner shrnuje 4. kolo KP II východ PDŠS.

3. kvalifkační turnaj KPJ
Lubomír Šilar hodnotí 3. kvalifikační turnaj KPJ mládeže v Pardubicích.

2. kvalifkační turnaj KP jednotlivců
Zdeněk Sojma o moravskotřebovské účasti na 2. kvalifikačním turnaji KPJ mládeže v Pardubicích.

Zázraky se dějí … ale ne dneska
Pavel Holásek o zápase s Poličkou ve 2. lize D.

odkaz |

Soutěže družstev – zahájeno!
Petr Ďoubal o 1. kolech 1. ligy a KP1.

Plichta s Poličkou
Přemysl Osička o zápase s Poličkou B v KPIIZ.