Prenosy

Partneři

Reklama

Kontakty

TJ Štefanydes Polička, z. s.
Luční 367

Školní jídelna ZŠ Na Lukách
Švermova 401

Gympláci v akci

Ve čtvrtek 12. prosince 2013 se ve Svitavách konal Krajský přebor družstev středních škol. Poličské gymnázium zde reprezentovali 4 hráči: Marek Stodola, Patrik Feltl, Monika Ryšavá a Michal Simon. Jako doprovod s námi jel David Schaffer. Hrálo se na 9 kol, protože se přihlásilo pouze 10 družstev (o 7 méně než minulý rok).

1. KOLO - Hráli jsme s gymnáziem Ústí nad Orlicí „B“. Vyhráli Marek a Míša, remízoval Patrik. Já jsem svojí partii hodně pokazila, ale nic to neměnilo na výhře našeho družstva. 2,5:1,5

2. KOLO - V tomto kole jsme hráli se SOU Svitavy. Rychle jsme vyhráli já, Míša a Patrik. Marek hrál s Petrem Pospíšilem, který jako jediný z tohoto svitavského družstva hraje závodně šach. Nakonec zvítězil i Marek a vyhráli jsme tedy 4:0.

3. KOLO - Střetli jsme se s gymnáziem Lanškroun. Marek a Patrik vyhráli. Já a Míša jsme prohráli. Celkově tedy 2:2.

4. KOLO - Naším soupeřem bylo gymnázium Ústí nad Orlicí „A“. Soupeři měli na většině šachovnic elovou převahu. Pouze Patrikovi se podařilo v tomto kole vyhrát. Prohráli jsme 1:3.

5. KOLO - V tomto kole nás čekala SPŠ elektrotechnická Pardubice. Na většině šachovnic soupeři měli opět elovou převahu. Zabodovala jsem jen já, takže jsme prohráli opět 1:3.

6. KOLO - Hráli jsme s gymnáziem Svitavy „B“. Marek se domluvil na remíze s Davidem Kozákem. Všichni ostatní vyhráli. Celkově tedy výhra 3,5:0,5.

7. KOLO - Sportovní gymnázium Pardubice byl těžký soupeř. Vyhrát se podařilo akorát Míšovi. Prohráli jsme 1:3.

8. KOLO - Nad soupeři z gymnázia K. V. Raise Hlinsko jsme měli elovou převahu. Já jsem remízovala a ostatní vyhráli. 3,5:0,5

9. KOLO - V posledním kole jsme hráli s gymnáziem Svitavy „A“. Soupeři nastoupili k utkání ve třech. Míša měl tedy kontumační bod. Marek, já i Patrik jsme vyhráli. 4:0

Hodnocení hráčů:

Marek Stodola - Protože je v oktávě, hrál tuto soutěž naposled. 5,5 bodu je velice slušných. Jen škoda prohry s Marešem.

Patrik Feltl - Na druhé šachovnici uhrál 6,5 bodů z 9! Velice pěkný výsledek. Prohrál jen s Alešem Novotným a Kateřinou Vlčkovou.

Monika Ryšavá - 4,5 bodů je průměrný výsledek. Jak už jsem se zmínila výše, nejhůře jsem hrála hned v 1. kole.

Michal Simon - Tento primán ukázal, že se nebojí i o několik let starších soupeřů. 6 bodů je pěkný výsledek.

Celkově jsme skončili na 4. místě. Díru do světa jsme neudělali, ale také to nebyl žádný propadák. A jak to bude příští rok? To je ještě ve hvězdách. :)

Výsledky

Monika Rysava | Zobrazeno: 2286× | Komentáře (1) | 14.12.2013 | 18:17

David Schaffer

Co se týče mého pohledu, tak 4. místo zhruba odpovídá možnostem mladého družstva.

V 1. kole s ústeckým béčkem se vše vyvíjelo od začátku jasně. Monika až hanebně ztratila materiál s méně známým Johnem, Patrik si s uplatňováním materiální a poziční výhody proti Katce Šmajzrové tak dlouho nevěděl rady, až mohl být na konci rád za remízu. Marek s Michalem ok.

Ve 2. kole byla proti většině nezávodních hráčů ze SOU Svitavy vysoká výhra povinností.

Ve 3. kole se nechali Michal s Monikou bohužel až moc jednodušše přehrát. Zejména Michalovi jsem proti dlouho nehrajícímu Nečasovi věřil. Kluci na prvních 2 v pohodě vyhráli.

Ve 4. kole se nechal Marek zbytečně přehrát už v zahájení. Na posledních dvou se prokázala velká kvalita ústeckého áčka. Papírovým předpokladům se vzepřel Patrik a Jániše porazil (čemuž jsem před zápasem dával cca 40% pravděpodobnosti).

V utkání 5. kola s Elektrotechnikou Pardubice jsme nezkušeností nechali výhru. Marek se v koncovce s materiální výhodou a při oboustranné časové tísni (cca 1 minuta) zamýšlel nad každým tahem cca 5-10s a Ptáček ho jednodušše přeblical. Patrik získal pěšce (navíc volňas), na kterého vázal všechny těžké figury. Nehrál to však na něj, odevzdal ho a nakonec ho ty samé figury rozsekaly. Moniku s Michalem jsem neviděl. Tady se těch bodů nechalo asi nejvíc.

6. kolo s Hlinskem se podařilo. Není co vytknout, když hráči vykonnostní rozdíl spolehlivě uplatní.

To samé v 7. kole se svitavským béčkem. Marek to jistil remízou s Kozákem.

V 8. kole s pardubickým gymplem prohra taky podle papírových předpokladů. Míša porazil Kroupu, na hráče přes 1300 ELO už by měl v pohodě mít.

V 9. kole bylo 4:0 proti nekompletnímu soupeři, jehož hráči šachy moc dlouho nehrají, povinností.

Hráči na 2. - 4. šachovnici předvedli nadprůměrný výkon, když se proti několika soupeřům vytáhli a slabší víceměné poráželi. Marek by se do takového hodnocení dostal určitě po výhře nad Ptáčkem, jinak asi spíše průměrný výsledek.

Celkově však pěkné 4. místo. Uvidíme, jak v příštím roce se středoškolským šachem na gymplu. Trochu cítím přeorientování se na 6.-9. třídy, kde se asi vytvoří docela silný tým. Navíc odchází Marek, který si po několikaletém čekání aspoň letos mohl slušně zahrát krajské kolo.

Ve Svitavách mě neuvěřitelně vytočil Tomáš Ptáček (hrající za Elektrotechnickou Pardubice, jinak KHŠS), když v sekundovém souboji s hlineckým Hanusem spadl (Hanusovi zůstaly 3s), Lukáš mu pád praporku ohlásil. Ptáček před podáním ruky nechal "dojet" Hanusův čas a pak tam před skupinkou hráčů a naštěstí i mé osoby zkoušel remízu reklamací nulového času na obou hodinách. A když jsem ho upozornil, jestli to opravdu myslí vážně, nejdřív zkusil argumentaci s tím, že soupeř hodiny po jeho pádu nezastavil! Neobstál a pak toho už radši nechal. Jen mě mrzí, že jsem jako pomocný rozhodční nenavrhl jeho vyloučení z turnaje.

15.12.2013 | 08:38
Přidání komentáře

Bold text Italics Link    :-) ;-) 8-) :-D :-P :-O :-( :-/ ;,( ]:-D :-[

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici jedna:

Šachové novinky

2,5:2,5

Reporty a události odjinud

Chrudim-Hradec Králové, 5:3
Hodnocení zápasu 3. kola II. ligy.

odkaz |

Povinné, leč nelehké vítězství v zápase proti Kunvaldu
Ivo Prax o zápase 4. kola KP IIV proti Kunvaldu, který byl i s velmistrovskou účastí!

Sokol Lázně Bohdaneč : Rapid F + DDM Přelouč 4,5 : 0,5
Josef Sekyrka o zápase 5. kola KSZ.

KP II – východ – 4.kolo
Jaromír Glöckner shrnuje 4. kolo KP II východ PDŠS.

3. kvalifkační turnaj KPJ
Lubomír Šilar hodnotí 3. kvalifikační turnaj KPJ mládeže v Pardubicích.

2. kvalifkační turnaj KP jednotlivců
Zdeněk Sojma o moravskotřebovské účasti na 2. kvalifikačním turnaji KPJ mládeže v Pardubicích.

Zázraky se dějí … ale ne dneska
Pavel Holásek o zápase s Poličkou ve 2. lize D.

odkaz |

Soutěže družstev – zahájeno!
Petr Ďoubal o 1. kolech 1. ligy a KP1.

Plichta s Poličkou
Přemysl Osička o zápase s Poličkou B v KPIIZ.